Personeelslog

10 tips voor werven met dure print-advertenties

In verschillende hrm-weblogs waaronder Personeelslog heeft een interessante discussie gewoed over de afnemende effectiviteit van de wervingsadvertenties in de traditionele dagbladen. Voor wie veel geld ter beschikking heeft en graag de krantenuitgevers overeind wil houden, 10 tips voor papieren wervingsadvertenties. Eerst opvallen 1 Zorg voor een advertentie die opvalt in de krant of weekblad, maak gebruik van beeldmateriaal dat de doelgroep op de arbeidsmarkt aanspreekt 2 Laat je vacature niet wegduwen in grijze verzamel-ladders van bijvoorbeeld werving & selectiebureaus 3 Weet in welk medium je adverteert: jongeren lezen nauwelijks nog traditionele kranten, maar pikken wel graag een gratis krant mee als Metro of Spits 4 Neem geen genoegen met een advertentie achterin een katern. Als je ook wil opvallen bij latente kandidaten, zorg dat je op de eerste rang zit, bij de redactionele artikelen 5 Probeer met de uitgever een afspraak te maken over de minimale respons op je advertentie: als die niet wordt gehaald, wil je (een deel van) je geld terug (of desnoods een gratis herplaatsing) Met kwaliteit 6 Besteed veel aandacht aan de tekst en snijd deze toe op de behoeften van de kandidaten waarop je mikt 7 Wees onderscheidend en vermijd holle reclametaal In een brede campagne 8 Beperk je werving niet tot een enkele printadvertentie, maar maak er een multimediale campagne van 9 Bedenk of je andere printadvertenties van je bedrijf (bijvoorbeeld over de producten of diensten) ook slim kunt inzetten voor je arbeidsmarktcommunicatie 10 Registreer de resultaten van alle wervingsuitingen (kwantiteit sollicitaties en kwaliteit van de kandidaten) en leer ervan voor een volgende keer. Meer lezen over de effectiviteit van papieren wervingsadvertenties: Veel reacties op 70% quote Ebbinge (Arbeidsmarkt.blogo) Arbeidsmarktcommunicatie: Respons the hottest issue (Arbeidsmarkt.blogo) Vacaturestop in de krant? (Adformatie) Uitgevers of W&S-bureaus aan de macht? (Nr29).

In verschillende hrm-weblogs waaronder Personeelslog heeft een interessante discussie gewoed over de afnemende effectiviteit van de wervingsadvertenties in de traditionele dagbladen.
Voor wie veel geld ter beschikking heeft en graag de krantenuitgevers overeind wil houden, 10 tips voor papieren wervingsadvertenties.

Eerst opvallen
1 Zorg voor een advertentie die opvalt in de krant of weekblad, maak gebruik van beeldmateriaal dat de doelgroep op de arbeidsmarkt aanspreekt
2 Laat je vacature niet wegduwen in grijze verzamel-ladders van bijvoorbeeld werving & selectiebureaus
3 Weet in welk medium je adverteert: jongeren lezen nauwelijks nog traditionele kranten, maar pikken wel graag een gratis krant mee als Metro of Spits
4 Neem geen genoegen met een advertentie achterin een katern. Als je ook wil opvallen bij latente kandidaten, zorg dat je op de eerste rang zit, bij de redactionele artikelen
5 Probeer met de uitgever een afspraak te maken over de minimale respons op je advertentie: als die niet wordt gehaald, wil je (een deel van) je geld terug (of desnoods een gratis herplaatsing)

Met kwaliteit
6 Besteed veel aandacht aan de tekst en snijd deze toe op de behoeften van de kandidaten waarop je mikt
7 Wees onderscheidend en vermijd holle reclametaal

In een brede campagne
8 Beperk je werving niet tot een enkele printadvertentie, maar maak er een multimediale campagne van
9 Bedenk of je andere printadvertenties van je bedrijf (bijvoorbeeld over de producten of diensten) ook slim kunt inzetten voor je arbeidsmarktcommunicatie
10 Registreer de resultaten van alle wervingsuitingen (kwantiteit sollicitaties en kwaliteit van de kandidaten) en leer ervan voor een volgende keer.

Meer lezen over de effectiviteit van papieren wervingsadvertenties:
Veel reacties op 70% quote Ebbinge (Arbeidsmarkt.blogo)
Arbeidsmarktcommunicatie: Respons the hottest issue (Arbeidsmarkt.blogo)
Vacaturestop in de krant? (Adformatie)
Uitgevers of W&S-bureaus aan de macht? (Nr29).