Personeelslog

8 manieren om blogs in te zetten voor recruitment

Ton Rodenburg beschrijft voor Arbeidsmarkt-blogo zes manieren waarop recruiters weblogs kunnen gebruiken. Personeelslog doet er nog een schepje bovenop. Acht manieren waarop recruiters weblogs kunnen gebruiken Naast blogger is Ton Rodenburg strategy director bij ARA M/V human resource communication. Hij ziet zes mogelijkheden om weblogs in te zetten voor recruitment: 1. Medewerkers een weblog laten bijhouden over het werken bij het bedrijf als onderdeel van het recruitment-deel van de internetsite 2. Een vakblog bijhouden op de corporate site waarmee de organisatie haar autoriteit vestigt 3. Een vakblog bijhouden op een externe site 4. Participeren in een vakblog of -vakcommunity 5. Gebruik maken van collega's die al een eigen weblog bijhouden (en hen als ambassadeur voor het bedrijf gebruiken) 6. Aanbieden van content (persberichten, onderzoeksresultaten) aan bestaande, bekende weblogs. Aan dit lijstje voeg ik er graag nog twee toe: 7. Weblogs (inclusief groepen bij online netwerken als Hyves en Xing) monitoren om de (arbeidsmarkt)reputatie van je bedrijf en de concurrenten te kunnen volgen 8. Weblogs in de gaten houden om interessante mensen te kunnen benaderen als je een vacature hebt (als ze zelf geen interesse hebben, kennen ze wellicht een geschikte kandidaat in hun netwerk). Lees ook: Profiteren van bloggende werknemers.

Ton Rodenburg beschrijft voor Arbeidsmarkt-blogo zes manieren waarop recruiters weblogs kunnen gebruiken. Personeelslog doet er nog een schepje bovenop.

Acht manieren waarop recruiters weblogs kunnen gebruiken
Naast blogger is Ton Rodenburg strategy director bij ARA M/V human resource communication. Hij ziet zes mogelijkheden om weblogs in te zetten voor recruitment:
1. Medewerkers een weblog laten bijhouden over het werken bij het bedrijf als onderdeel van het recruitment-deel van de internetsite
2. Een vakblog bijhouden op de corporate site waarmee de organisatie haar autoriteit vestigt
3. Een vakblog bijhouden op een externe site
4. Participeren in een vakblog of -vakcommunity
5. Gebruik maken van collega's die al een eigen weblog bijhouden (en hen als ambassadeur voor het bedrijf gebruiken)
6. Aanbieden van content (persberichten, onderzoeksresultaten) aan bestaande, bekende weblogs.

Aan dit lijstje voeg ik er graag nog twee toe:
7. Weblogs (inclusief groepen bij online netwerken als Hyves en Xing) monitoren om de (arbeidsmarkt)reputatie van je bedrijf en de concurrenten te kunnen volgen
8. Weblogs in de gaten houden om interessante mensen te kunnen benaderen als je een vacature hebt (als ze zelf geen interesse hebben, kennen ze wellicht een geschikte kandidaat in hun netwerk).

Lees ook: Profiteren van bloggende werknemers.