Personeelslog

Brede lobby bepleit proefdraaien met Het Nieuwe Werken

Een brede lobby van overheid, milieubeweging en het bedrijfsleven dat allerlei thuiswerk-oplossingen aanbiedt, is een uitgebreide campagne gestart om Het Nieuwe Werken te promoten. Om het koud watervrees tegen te gaan, roepen de organisaties werkgevers voorzichtig op om Het Nieuwe Werken eens een weekje te proberen. "Werken waar en wanneer je maar wilt", zo omschrijft de campagne-organisatie kortweg Het Nieuwe Werken. "Nieuwe technologieën als smart phones en teleconferencing maken het mogelijk. Door daarnaast te kiezen voor een andere dagindeling (later of vroeger naar je werk) en bewust te kiezen voor trein, auto of niet reizen, wordt veel tijdwinst geboekt. Het Nieuwe Werken biedt voordelen voor werkgevers, werknemers en het milieu." Het Nieuwe Werken Doe je zelf! Het Nieuwe Werken Doe je zelf! is het motto van de campagne waarin veel organisaties samenwerken: de overheid (ministerie van Verkeer en Waterstaat, Taskforce Mobiliteitsmanagement), de milieubeweging (Natuur en Milieu), het bedrijfsleven dat oplossingen aanbiedt op het terrein van het Nieuwe Werken (Microsoft, NS, KPN, Veldhoen) enkele werkgevers die zich als Nieuwe Werkgever willen afficheren (zoals Centraal Beheer, Rabobank, ANWB en Vitae). Week van het Nieuwe Werken De campagne roept werknemers en werkgevers op om in de Week van Het Nieuwe Werken (8-14 november) te experimenteren met flexibel werken. In aanloop naar de week worden werkgevers en werknemers geconfronteerd met prikkelend bedoelde stellingen ("Echte mannen staan in de file") via billboards, advertenties in kranten en radiospots. Daarnaast is er de campagnesite hetnieuwewerkendoejezelf.nl. Open Huis-programma Voor managers, HR-medewerkers en OR-leden is er een Open Huis-programma, waarmee zij een kijkje kunnen nemen bij twintig bedrijven die hun kantoor al helemaal hebben ingericht op Het Nieuwe Werken. Uiteindelijk willen de initiatiefnemers met de campagne bereiken dat 500 werkgevers de nieuwe vorm van werken gaan invoeren. Ook via Twitter kun je Personeelslog volgen: Twitter.com/Personeelslog.

Het Nieuwe Werken Doe je zelf!Een brede lobby van overheid, milieubeweging en het bedrijfsleven dat allerlei thuiswerk-oplossingen aanbiedt, is een uitgebreide campagne gestart om Het Nieuwe Werken te promoten.
Om het koud watervrees tegen te gaan, roepen de organisaties werkgevers voorzichtig op om Het Nieuwe Werken eens een weekje te proberen.

"Werken waar en wanneer je maar wilt", zo omschrijft de campagne-organisatie kortweg Het Nieuwe Werken.
"Nieuwe technologieën als smart phones en teleconferencing maken het mogelijk. Door daarnaast te kiezen voor een andere dagindeling (later of vroeger naar je werk) en bewust te kiezen voor trein, auto of niet reizen, wordt veel tijdwinst geboekt. Het Nieuwe Werken biedt voordelen voor werkgevers, werknemers en het milieu."

Het Nieuwe Werken Doe je zelf!
Het Nieuwe Werken Doe je zelf! is het motto van de campagne waarin veel organisaties samenwerken:


  • de overheid (ministerie van Verkeer en Waterstaat, Taskforce Mobiliteitsmanagement),

  • de milieubeweging (Natuur en Milieu),

  • het bedrijfsleven dat oplossingen aanbiedt op het terrein van het Nieuwe Werken (Microsoft, NS, KPN, Veldhoen)

  • enkele werkgevers die zich als Nieuwe Werkgever willen afficheren (zoals Centraal Beheer, Rabobank, ANWB en Vitae).

Week van het Nieuwe Werken
De campagne roept werknemers en werkgevers op om in de Week van Het Nieuwe Werken (8-14 november) te experimenteren met flexibel werken.
In aanloop naar de week worden werkgevers en werknemers geconfronteerd met prikkelend bedoelde stellingen ("Echte mannen staan in de file") via billboards, advertenties in kranten en radiospots. Daarnaast is er de campagnesite hetnieuwewerkendoejezelf.nl.

Open Huis-programma
Voor managers, HR-medewerkers en OR-leden is er een Open Huis-programma, waarmee zij een kijkje kunnen nemen bij twintig bedrijven die hun kantoor al helemaal hebben ingericht op Het Nieuwe Werken.

Uiteindelijk willen de initiatiefnemers met de campagne bereiken dat 500 werkgevers de nieuwe vorm van werken gaan invoeren.

Ook via Twitter kun je Personeelslog volgen: Twitter.com/Personeelslog.