Personeelslog

Jacco Valkenburg 'best social recruiter'

Internetwervingspecialist Jacco Valkenburg is gekozen tot 'best social recruiter 2009' tijdens de CSN-conferentie. Deze CSN-Award, die vandaag voor het eerst is uitgereikt, is bestemd voor de recruiter die met het meeste resultaat sociale media inzet als Hyves, LinkedIn en Twitter voor de werving van personeel. De vakjury heeft bij haar keuze voor best social recruiter drie criteria gehanteerd: aantoonbare resultaten in recruitment, een lange termijn werkwijze (een snelle wervingsactie is niet voldoende) en overdracht van kennis. Effectief recruitmentkanaal Volgens de jury hebben de drie genomineerde recruiters met sociale media een "enorm effectief recruitmentkanaal aangeboord". Uiteindelijk heeft de jury gekozen voor Jacco Valkenburg als winnaar van de CSN Award voor 'best social recruiter'. Valkenburg is een specialist in het gebruik van sociale media voor recruitment. Hij is auteur van boek 'Recruitment via LinkedIn' en heeft een succesvolle LinkedIn-groep voor recruiters opgezet, waarvan méér dan 27.000 recruiters lid zijn. Overigens kreeg hij de onderscheiding niet voor deze activiteiten, maar voor zijn werk als recruiter. Tijdens de CSN-conferentie heeft hij kort een wervingscase gepresenteerd. Met zijn éénmansbureau IPRC heeft hij een recruitmentopdracht uitgevoerd voor ING Investment Management. LinkedIn Op verschillende manieren heeft hij daarbij sociale media gebruikt, zoals ook te lezen is in zijn casebeschrijving. Zo heeft hij de netwerksite LinkedIn en weblogs ingezet om een online career event te promoten. Via een referral programma heeft Valkenburg ING-medewerkers gestimuleerd om Hyves en LinkedIn te gebruiken om nieuwe collega's te werven. Een slim idee van Valkenburg is te vinden op de ING-carrièresite. Via een widget op de site kunnen kandidaten checken of ze in hun netwerk op LinkedIn ook ING-ers hebben. Ook kunnen ze hiermee het bedrijfsprofiel zien van ING Investment Management, dat is samengesteld op basis van de profielen van ING-ers met een LinkedIn-profiel.

Jacco Valkenburg best social recruiterInternetwervingspecialist Jacco Valkenburg is gekozen tot 'best social recruiter 2009' tijdens de CSN-conferentie.
Deze CSN-Award, die vandaag voor het eerst is uitgereikt, is bestemd voor de recruiter die met het meeste resultaat sociale media inzet als Hyves, LinkedIn en Twitter voor de werving van personeel.

De vakjury heeft bij haar keuze voor best social recruiter drie criteria gehanteerd: aantoonbare resultaten in recruitment, een lange termijn werkwijze (een snelle wervingsactie is niet voldoende) en overdracht van kennis.

Effectief recruitmentkanaal
Volgens de jury hebben de drie genomineerde recruiters met sociale media een "enorm effectief recruitmentkanaal aangeboord". Uiteindelijk heeft de jury gekozen voor Jacco Valkenburg als winnaar van de CSN Award voor 'best social recruiter'.
Valkenburg is een specialist in het gebruik van sociale media voor recruitment. Hij is auteur van boek 'Recruitment via LinkedIn' en heeft een succesvolle LinkedIn-groep voor recruiters opgezet, waarvan méér dan 27.000 recruiters lid zijn.
Overigens kreeg hij de onderscheiding niet voor deze activiteiten, maar voor zijn werk als recruiter. Tijdens de CSN-conferentie heeft hij kort een wervingscase gepresenteerd. Met zijn éénmansbureau IPRC heeft hij een recruitmentopdracht uitgevoerd voor ING Investment Management.

LinkedIn
Op verschillende manieren heeft hij daarbij sociale media gebruikt, zoals ook te lezen is in zijn casebeschrijving. Zo heeft hij de netwerksite LinkedIn en weblogs ingezet om een online career event te promoten. Via een referral programma heeft Valkenburg ING-medewerkers gestimuleerd om Hyves en LinkedIn te gebruiken om nieuwe collega's te werven.
Kandidaten kunnen checken of ze ING-ers via LinkedIn kennenEen slim idee van Valkenburg is te vinden op de ING-carrièresite. Via een widget op de site kunnen kandidaten checken of ze in hun netwerk op LinkedIn ook ING-ers hebben. Ook kunnen ze hiermee het bedrijfsprofiel zien van ING Investment Management, dat is samengesteld op basis van de profielen van ING-ers met een LinkedIn-profiel.