Personeelslog

'Maak een homo de baas'

Een hogere betrokkenheid van werknemers en een grotere tevredenheid met werk. Welk bedrijf wil dat niet? Volgens een Amerikaans onderzoek is de oplossing eenvoudig: maak een homo de baas. Kirk Snyder, hoogleraar bedrijfskunde aan de University of Southern California, trekt - op basis van vijf jaar onderzoek - de conclusie dat homo's betere managers zijn. Werknemers met een homosexuele leidinggevende zijn gemiddeld 35% gelukkiger op hun werk en meer betrokken bij hun werkgever. Onder de titel 'The G Quotient' heeft Snyder hierover zelfs een heel boek gepubliceerd. Overigens is er ook voor heteroseksuele managers (en hun medewerkers) nog hoop. Wat de Amerikaanse hoogleraar de G Quotient noemt, zijn eisen die tegenwoordig steeds vaker aan modern leiderschap worden gesteld: betrokkenheid, aanpassingvermogen, intuitie, creativiteit en samenwerking.

Een hogere betrokkenheid van werknemers en een grotere tevredenheid met werk. Welk bedrijf wil dat niet? Volgens een Amerikaans onderzoek is de oplossing eenvoudig: maak een homo de baas.

Kirk Snyder, hoogleraar bedrijfskunde aan de University of Southern California, trekt - op basis van vijf jaar onderzoek - de conclusie dat homo's betere managers zijn. Werknemers met een homosexuele leidinggevende zijn gemiddeld 35% gelukkiger op hun werk en meer betrokken bij hun werkgever. Onder de titel 'The G Quotient' heeft Snyder hierover zelfs een heel boek gepubliceerd.
Overigens is er ook voor heteroseksuele managers (en hun medewerkers) nog hoop. Wat de Amerikaanse hoogleraar de G Quotient noemt, zijn eisen die tegenwoordig steeds vaker aan modern leiderschap worden gesteld: betrokkenheid, aanpassingvermogen, intuitie, creativiteit en samenwerking.