Monsterboard stopt 'go, go, go!'-reclame

Vacaturesite Monsterboard stopt met de 'go, go, go!'-reclame, die vooral opviel vanwege de negatieve toon. Want moederbedrijf Monster start wereldwijd een nieuwe brandingcampagne. Volgens een persbericht wil Monster hiermee laten zien dat het meer is dan een vacaturesite: "Door deze gezamenlijke inspanning treedt het internationale merk Monster als eenheid naar buiten, waarbij het bedrijf wordt gepositioneerd als een medium om werknemers te helpen de belangrijkste doelstellingen in hun leven te verwezenlijken." De oude 'er is altijd ergens een betere baan'-campagne ('go, go, go!') heeft me nooit kunnen bekoren. Absoluut dieptepunt hierbij was de TV-spot met Edwin de Roy van Zuydewijn, de ex-man van prinses Margarita. 'Je nieuwe leven wacht op jou' is het motto geworden van de nieuwe campagne. De toon is aanmerkelijk positiever geworden. "Het is ons doel mensen te inspireren de kwaliteit van hun leven te verbeteren", aldus Sal Iannuzzi, hoogste baas van Monster Worldwide. "In reactie op de gewijzigde houding van het arbeidspotentieel over de hele wereld, laten we Monster uitgroeien tot iets dat meer is dan een medium voor verkrijgen van een betere baan, namelijk een waardevol hulpmiddel om mensen te helpen bij het verwezenlijken van de belangrijkste doelstellingen in hun leven." Het meest opvallende aan de nieuwe campagne vind ik de manier waarop deze uniform over de hele wereld wordt geïntroduceerd. Kennelijk zijn de verschillen tussen de lokale arbeidsmarkten voor Monster niet groot genoeg om afwijkende campagnes toe te staan. De site van het Nederlandse Monsterboard is inmiddels aangepast en lijkt als twee druppels water op die van de Verenigde Staten. Tot aan het gebruik van fotografie aan toe. Wie goed op de foto kijkt (klink op het plaatje voor een grotere afbeelding) ziet, een wirwar aan internationale symbolen: Amerikaanse architectuur op de achtergrond, Aziatische beeldjes, een Zweedse Ikea-kast en de Hongaarse kubus van Rubik. Je vraagt je af waarom Monsterboard in Nederland ook niet gewoon als Monster door het leven gaat. Vooralsnog staat de gemeente Westland deze verdere uniformering in de weg. Westland gebruikt al jaren het domein Monster.nl omdat het Zuidhollandse dorp Monster (bijna 14.000 inwoners) een onderdeel van de gemeente is. Lees ook: Er is altijd ergens een betere vacaturesite. Monsterboard maakt reclame met ex-man prinses.

Vacaturesite Monsterboard stopt met de 'go, go, go!'-reclame, die vooral opviel vanwege de negatieve toon.

Want moederbedrijf Monster start wereldwijd een nieuwe brandingcampagne. Volgens een persbericht wil Monster hiermee laten zien dat het meer is dan een vacaturesite: "Door deze gezamenlijke inspanning treedt het internationale merk Monster als eenheid naar buiten, waarbij het bedrijf wordt gepositioneerd als een medium om werknemers te helpen de belangrijkste doelstellingen in hun leven te verwezenlijken."

De oude 'er is altijd ergens een betere baan'-campagne ('go, go, go!') heeft me nooit kunnen bekoren. Absoluut dieptepunt hierbij was de TV-spot met Edwin de Roy van Zuydewijn, de ex-man van prinses Margarita.

'Je nieuwe leven wacht op jou' is het motto geworden van de nieuwe campagne. De toon is aanmerkelijk positiever geworden. "Het is ons doel mensen te inspireren de kwaliteit van hun leven te verbeteren", aldus Sal Iannuzzi, hoogste baas van Monster Worldwide.
"In reactie op de gewijzigde houding van het arbeidspotentieel over de hele wereld, laten we Monster uitgroeien tot iets dat meer is dan een medium voor verkrijgen van een betere baan, namelijk een waardevol hulpmiddel om mensen te helpen bij het verwezenlijken van de belangrijkste doelstellingen in hun leven."

Het meest opvallende aan de nieuwe campagne vind ik de manier waarop deze uniform over de hele wereld wordt geïntroduceerd. Kennelijk zijn de verschillen tussen de lokale arbeidsmarkten voor Monster niet groot genoeg om afwijkende campagnes toe te staan.
De site van het Nederlandse Monsterboard is inmiddels aangepast en lijkt als twee druppels water op die van de Verenigde Staten. Tot aan het gebruik van fotografie aan toe. Wie goed op de foto kijkt (klink op het plaatje voor een grotere afbeelding) ziet, een wirwar aan internationale symbolen: Amerikaanse architectuur op de achtergrond, Aziatische beeldjes, een Zweedse Ikea-kast en de Hongaarse kubus van Rubik.

Je vraagt je af waarom Monsterboard in Nederland ook niet gewoon als Monster door het leven gaat.
Vooralsnog staat de gemeente Westland deze verdere uniformering in de weg. Westland gebruikt al jaren het domein Monster.nl omdat het Zuidhollandse dorp Monster (bijna 14.000 inwoners) een onderdeel van de gemeente is.

Lees ook:
Er is altijd ergens een betere vacaturesite.
Monsterboard maakt reclame met ex-man prinses.

Doorsturen:

Neem een abonnement en download meer dan 300 actuele HR-instrumenten

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?