Personeelslog

Nieuwe site matcht personal brand met bedrijfsmerk

Veel mensen weten het nog niet. Maar door toepassing van het marketingdenken zijn ze ineens een merk op de arbeidsmarkt met unieke eigenschappen, een personal brand. Ook werkgevers hebben hun unieke eigenschappen waarmee ze zich kunnen vermarketen, ze zijn een employer brand. De nieuwe site Werkenbijmerken.nl brengt beide 'brands' bij elkaar. In het persbericht wordt de site Werken bij Merken bescheiden beschreven als een "nieuwe startpagina voor iedereen die zich oriënteert op de arbeidsmarkt". "Bijzonder is de match op bedrijfscultuur en merkbeleving: de mens en het bedrijf staan centraal, niet de vacature." Match met het merk "Match met het merk dat bij jou past en ga aan de slag met je Personal Brand" belooft de site. Door 22 vragen te beantwoorden, presenteren kandidaten zichzelf als personal brand. Vervolgens kunnen zij de aangesloten werkgeversmerken benaderen die het best bij hen passen. Andersom kan natuurlijk ook. Maar kunnen kandidaten zich echt als persoonlijk merk onderscheiden door 22 keer te kiezen uit cliché-antwoorden? Passend bij de bedrijfscultuur Volgens het persbericht staan de werkgevers al in rij om aan de site deel te nemen. Het klinkt natuurlijk wel leuk om kandidaten te krijgen die perfect passen bij de cultuur van het bedrijf. Maar wordt de werkgever echt zoveel wijzer van zo'n eenzijdig samengesteld personeelsbestand? Werken bij merken scheert alles en iedereen over één kam. Stel dat een bedrijfscultuur 'ondernemen, vrijheid, vernieuwing' als belangrijke waarden heeft, zal een bedrijf dan een boekhouder afwijzen omdat hij kiest voor 'structuur, zekerheid, betrouwbaar'?

Werken bij merkenVeel mensen weten het nog niet. Maar door toepassing van het marketingdenken zijn ze ineens een merk op de arbeidsmarkt met unieke eigenschappen, een personal brand. Ook werkgevers hebben hun unieke eigenschappen waarmee ze zich kunnen vermarketen, ze zijn een employer brand.

De nieuwe site Werkenbijmerken.nl brengt beide 'brands' bij elkaar.

In het persbericht wordt de site Werken bij Merken bescheiden beschreven als een "nieuwe startpagina voor iedereen die zich oriënteert op de arbeidsmarkt". "Bijzonder is de match op bedrijfscultuur en merkbeleving: de mens en het bedrijf staan centraal, niet de vacature."

Match met het merk
"Match met het merk dat bij jou past en ga aan de slag met je Personal Brand" belooft de site.

Een van de 22 vragenDoor 22 vragen te beantwoorden, presenteren kandidaten zichzelf als personal brand. Vervolgens kunnen zij de aangesloten werkgeversmerken benaderen die het best bij hen passen. Andersom kan natuurlijk ook.

Maar kunnen kandidaten zich echt als persoonlijk merk onderscheiden door 22 keer te kiezen uit cliché-antwoorden?

Passend bij de bedrijfscultuur
Volgens het persbericht staan de werkgevers al in rij om aan de site deel te nemen.

Het klinkt natuurlijk wel leuk om kandidaten te krijgen die perfect passen bij de cultuur van het bedrijf. Maar wordt de werkgever echt zoveel wijzer van zo'n eenzijdig samengesteld personeelsbestand?

Werken bij merken scheert alles en iedereen over één kam. Stel dat een bedrijfscultuur 'ondernemen, vrijheid, vernieuwing' als belangrijke waarden heeft, zal een bedrijf dan een boekhouder afwijzen omdat hij kiest voor 'structuur, zekerheid, betrouwbaar'?