Personeelslog

Post-recruiters blijven bloggen, ook bij ontslagen

Ontslagen en arbeidsonrust, het terugschroeven van de bedrijfsambities van een ambitieuze wereldspeler naar een lokaal bedrijf. De recruiters van wat tegenwoordig PostNL heet, hebben veel meegemaakt. Wat er ook gebeurde, ze zijn blijven bloggen over het werken bij het postbedrijf. En boren tegenwoordig ook een nieuwe doelgroep aan: ZZP-ers. Post NL Talk, voorheen TNT Post Talk, is het recruitmentblog dat wordt bijgehouden door de recruiters van het bedrijf. TNT Post Het blog bestaat sinds begin 2010. De eerste artikelen zijn Engelstalig, passend bij de internationale ambities van toen nog TNT Post. Zoals we mogen verwachten van recruiters, schrijven ze vol goede moed over het werk van het postbedrijf, de splitsing van de post- en express-diensten, over beurzen waar kandidaten de recruiters kunnen ontmoeten en over de vacatures. Over de arbeidsonrust die zelfs tot een staking van de postbodes leidde, lezen we niet veel. Maar realistisch als ze zijn, kunnen de recruiters het niet negeren. "TNT Post zit op dit moment midden in grote veranderingen, dit brengt voor sommige collega's onrust en onzekerheid, voor anderen is dit juist een zeer uitdagende en leerzame periode", aldus de vacature-tekst voor een startende leidinggevende. Interimmers Van een baan voor het leven, voor sommigen zelfs een roeping, is de postbode een postmedewerker geworden die wordt geworven voor een bijbaan. Ook voor hoger opgeleide functies geldt de flextrend. De recruiters van het postbedrijf hebben zich aangepast. Zo hebben zij een aparte afdeling Interim recruitment opgezet die de aanvragen uit de organisatie voor interimmers "centraliseert en deze weer communiceert met de ZZP doelgroep". Hoe belangrijk ZZP-ers inmiddels zijn geworden voor de PostNL-recruiters, blijkt ook uit de communicatiekanalen die specifiek voor deze doelgroep worden ingezet. Zo beheren de recruiters zowel een LinkedIn-groep als een aparte website. En over al deze ontwikkelingen bloggen de recruiters. Ook als het even wat minder gaat.

PostNL Talk: Post-recruiters blijven bloggenOntslagen en arbeidsonrust, het terugschroeven van de bedrijfsambities van een ambitieuze wereldspeler naar een lokaal bedrijf.
De recruiters van wat tegenwoordig PostNL heet, hebben veel meegemaakt. Wat er ook gebeurde, ze zijn blijven bloggen over het werken bij het postbedrijf. En boren tegenwoordig ook een nieuwe doelgroep aan: ZZP-ers.

Post NL Talk, voorheen TNT Post Talk, is het recruitmentblog dat wordt bijgehouden door de recruiters van het bedrijf.

TNT Post
Het blog bestaat sinds begin 2010. De eerste artikelen zijn Engelstalig, passend bij de internationale ambities van toen nog TNT Post.
Zoals we mogen verwachten van recruiters, schrijven ze vol goede moed over het werk van het postbedrijf, de splitsing van de post- en express-diensten, over beurzen waar kandidaten de recruiters kunnen ontmoeten en over de vacatures.

Over de arbeidsonrust die zelfs tot een staking van de postbodes leidde, lezen we niet veel. Maar realistisch als ze zijn, kunnen de recruiters het niet negeren.
"TNT Post zit op dit moment midden in grote veranderingen, dit brengt voor sommige collega's onrust en onzekerheid, voor anderen is dit juist een zeer uitdagende en leerzame periode", aldus de vacature-tekst voor een startende leidinggevende.

Interimmers
Post-recruiters werven ook interimmersVan een baan voor het leven, voor sommigen zelfs een roeping, is de postbode een postmedewerker geworden die wordt geworven voor een bijbaan.
Ook voor hoger opgeleide functies geldt de flextrend. De recruiters van het postbedrijf hebben zich aangepast. Zo hebben zij een aparte afdeling Interim recruitment opgezet die de aanvragen uit de organisatie voor interimmers "centraliseert en deze weer communiceert met de ZZP doelgroep".

Hoe belangrijk ZZP-ers inmiddels zijn geworden voor de PostNL-recruiters, blijkt ook uit de communicatiekanalen die specifiek voor deze doelgroep worden ingezet. Zo beheren de recruiters zowel een LinkedIn-groep als een aparte website.

En over al deze ontwikkelingen bloggen de recruiters. Ook als het even wat minder gaat.