Personeelslog

PwC krijgt Gouden Cursor voor beste recruitmentsite

PwC heeft gisteren twee vakprijzen gewonnen voor de beste recruitmentsite. Zowel de Gouden Cursor van de vakjury als de Publiekscursor gingen naar dit accountancy-bedrijf. Aan de basis van de Gouden Cursor-uitreiking voor de beste recruitmentsite ligt een uitgebreid onderzoek uitgevoerd door Intelligence Group en Campaign Group. Nationale Monitor Beste Recruitmentsites Voor de Nationale Monitor van de Beste Recruitmentsites zijn 330 sites kritisch beoordeeld op 56 aspecten: de manier waarop de werkgever zichzelf presenteert, inzicht in loopbaanmogelijkheden, de vindbaarheid en presentatie van vacatures, toegankelijkheid, vindbaarheid van de site, sollicitatiemogelijkheden en candidate experience. Uit de 25 beste recruitmentsites die dit onderzoek heeft opgeleverd, heeft een vakjury de recruitmentsite van PwC als de beste gekozen. Persoonlijke uitstraling De vakjury van de Gouden Cursor was "aangenaam verrast door de vriendelijke en persoonlijke uitstraling van de PwC-site, die veelal in schril contrast staat met het kille karakter van grote accountantskantoren". Ook de manier waarop PwC gebruik maakt van sociale media als Twitter, LinkedIn en Facebook en heeft geïntegreerd in de werkenbijpwc-site maakte indruk. "PwC heeft duidelijk een keuze gemaakt in de informatie hiërarchie. Ondanks dat zij zowel qua content als functioneel gezien heel compleet is, blijft de site overzichtelijk. Het is duidelijk op welke doelgroep zij zich richt en brengt op verschillende manieren een PwC experience over", aldus de vakjury. Meer goede recruitmentsites De Gouden Cursor-jury vond de recruitmentsite van advocatenkantoor De Brauw de tweede prijs waard. De jury was enthousiast over het sterke zelfselecterende karakter van de site, waarbij ze heel doelgroepgericht te werk gaan en alleen bepaalde mensen aanspreken. De derde prijs ging naar de recruitmentsite van Deloitte. Hier beoordeelde de vakjury de integratie van social media, de toegankelijkheid en bovenal compleetheid van de site als zeer positief. Meest aansprekende recruitmentsite Naast de juryprijs was er een prijs voor de meest aansprekende recruitmentsite (de Gouden PublieksCursor) waarbij het publiek mocht kiezen. Sites die hiervoor in aanmerkingen kwamen, scoorden hoog op een positieve eerste indruk en een plezierige candidate experience. Aan deze verkiezing hebben 1464 mensen meegedaan. Met een gemiddeld cijfer van 7,6 kwam PwC ook hier als beste uit de bus, met als tweede de Koninklijke Landmacht (7.2) en Ricoh (6,9). Sollicitatie-ervaring Opvallend is overigens dat bij de concurrerende vakprijs voor de beste recruitmentsite PwC als winnaar van de Gouden Cursor niet eens was genomineerd. Volgens Digitaal Werven biedt Deloitte de beste digitale sollicitatie-ervaring.

PwC wint Gouden Cursus voor beste recruitmentsitePwC heeft gisteren twee vakprijzen gewonnen voor de beste recruitmentsite.
Zowel de Gouden Cursor van de vakjury als de Publiekscursor gingen naar dit accountancy-bedrijf.

Aan de basis van de Gouden Cursor-uitreiking voor de beste recruitmentsite ligt een uitgebreid onderzoek uitgevoerd door Intelligence Group en Campaign Group.

Nationale Monitor Beste Recruitmentsites
Voor de Nationale Monitor van de Beste Recruitmentsites zijn 330 sites kritisch beoordeeld op 56 aspecten: de manier waarop de werkgever zichzelf presenteert, inzicht in loopbaanmogelijkheden, de vindbaarheid en presentatie van vacatures, toegankelijkheid, vindbaarheid van de site, sollicitatiemogelijkheden en candidate experience.
Uit de 25 beste recruitmentsites die dit onderzoek heeft opgeleverd, heeft een vakjury de recruitmentsite van PwC als de beste gekozen.

Persoonlijke uitstraling
PwC heeft beste recruitmentsite met Gouden Cursor 2011De vakjury van de Gouden Cursor was "aangenaam verrast door de vriendelijke en persoonlijke uitstraling van de PwC-site, die veelal in schril contrast staat met het kille karakter van grote accountantskantoren".
Ook de manier waarop PwC gebruik maakt van sociale media als Twitter, LinkedIn en Facebook en heeft geïntegreerd in de werkenbijpwc-site maakte indruk.
"PwC heeft duidelijk een keuze gemaakt in de informatie hiërarchie. Ondanks dat zij zowel qua content als functioneel gezien heel compleet is, blijft de site overzichtelijk. Het is duidelijk op welke doelgroep zij zich richt en brengt op verschillende manieren een PwC experience over", aldus de vakjury.

Meer goede recruitmentsites
De Gouden Cursor-jury vond de recruitmentsite van advocatenkantoor De Brauw de tweede prijs waard. De jury was enthousiast over het sterke zelfselecterende karakter van de site, waarbij ze heel doelgroepgericht te werk gaan en alleen bepaalde mensen aanspreken.
De derde prijs ging naar de recruitmentsite van Deloitte. Hier beoordeelde de vakjury de integratie van social media, de toegankelijkheid en bovenal compleetheid van de site als zeer positief.

Meest aansprekende recruitmentsite
Naast de juryprijs was er een prijs voor de meest aansprekende recruitmentsite (de Gouden PublieksCursor) waarbij het publiek mocht kiezen. Sites die hiervoor in aanmerkingen kwamen, scoorden hoog op een positieve eerste indruk en een plezierige candidate experience.
Aan deze verkiezing hebben 1464 mensen meegedaan. Met een gemiddeld cijfer van 7,6 kwam PwC ook hier als beste uit de bus, met als tweede de Koninklijke Landmacht (7.2) en Ricoh (6,9).

Sollicitatie-ervaring
Opvallend is overigens dat bij de concurrerende vakprijs voor de beste recruitmentsite PwC als winnaar van de Gouden Cursor niet eens was genomineerd. Volgens Digitaal Werven biedt Deloitte de beste digitale sollicitatie-ervaring.