'Recruitment is een taak van marketing'

"Het rekruteren van goede mensen is een vorm van marketing of verkoop. Net als een product moet je ook je bedrijf zien te verkopen aan potentiële werknemers. De koop wordt dan gesloten met een arbeidscontract", citeert Managersonline Jaap Kooijman, directeur en oprichter van YER (Young Executive Recruitment), uit de Telegraaf. Volgens Kooijman laten bedrijven kansen op de arbeidsmarkt liggen als ze het werven van personeel overlaten aan de HR-afdeling. Voor het actief bewerken van de arbeidsmarkt zijn, meent hij, marketing- of sales-afdelingen beter toegerust. Moet recruitment een exclusieve P&O-taak zijn? Kun je dit aan marketing overlaten? Hoe zijn jouw ervaringen?

"Het rekruteren van goede mensen is een vorm van marketing of verkoop. Net als een product moet je ook je bedrijf zien te verkopen aan potentiële werknemers. De koop wordt dan gesloten met een arbeidscontract", citeert Managersonline Jaap Kooijman, directeur en oprichter van YER (Young Executive Recruitment), uit de Telegraaf.
Volgens Kooijman laten bedrijven kansen op de arbeidsmarkt liggen als ze het werven van personeel overlaten aan de HR-afdeling. Voor het actief bewerken van de arbeidsmarkt zijn, meent hij, marketing- of sales-afdelingen beter toegerust.

Moet recruitment een exclusieve P&O-taak zijn? Kun je dit aan marketing overlaten? Hoe zijn jouw ervaringen?

Doorsturen:

Neem een abonnement en download meer dan 300 actuele HR-instrumenten

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?