Personeelslog

Resultaten recruitment-acties meestal niet gemeten

De E-Recruitment monitor trapt met de onderzoeksresultaten veel open deuren in. Bijvoorbeeld: 51% van de organisaties zet internet in om personeel te werven; vooral kleinere organisaties blijven hierbij achter. Voor meer: zie het persbericht van sponsor TotalJobs. Misschien niet zo verbazingwekkend, maar toch opvallend: Het overgrote deel (maar liefst 71%) van de managers en P&O-ers die verantwoordelijk zijn voor de werving, houdt geen resultaten bij van de wervingsacties. Slechts 29% meet wel de resultaten van de wervingsacties. Van hen meet - 74% het aantal sollicitaties - 56% de kwaliteit van de sollicitaties - 51% de kosten per vacature - 48% het aantal sollicitatiegesprekken per vacature - 38% de respons per vacaturesite - 35% de geïnvesteerde tijd per vacature - 32% de snelheid van de invulling van de vacature - 22% de respons per werving en selectiebureau. Als je de resultaten van de recruitment-acties niet bijhoudt, hoe kun je dan weten welke wervingskanalen het beste werken voor je bedrijf?

Veel open deurenDe E-Recruitment monitor trapt met de onderzoeksresultaten veel open deuren in. Bijvoorbeeld: 51% van de organisaties zet internet in om personeel te werven; vooral kleinere organisaties blijven hierbij achter. Voor meer: zie het persbericht van sponsor TotalJobs.

Misschien niet zo verbazingwekkend, maar toch opvallend: Het overgrote deel (maar liefst 71%) van de managers en P&O-ers die verantwoordelijk zijn voor de werving, houdt geen resultaten bij van de wervingsacties.

Slechts 29% meet wel de resultaten van de wervingsacties. Van hen meet
- 74% het aantal sollicitaties
- 56% de kwaliteit van de sollicitaties
- 51% de kosten per vacature
- 48% het aantal sollicitatiegesprekken per vacature
- 38% de respons per vacaturesite
- 35% de geïnvesteerde tijd per vacature
- 32% de snelheid van de invulling van de vacature
- 22% de respons per werving en selectiebureau.

Als je de resultaten van de recruitment-acties niet bijhoudt, hoe kun je dan weten welke wervingskanalen het beste werken voor je bedrijf?