Personeelslog

Uitzendbureau ziet kansen in kredietcrisis

Het gaat slecht met de uitzendbranche. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar steeg in februari het aantal faillissementen onder uitzendbureaus met maar liefst 233 procent. Het internationaal opererend uitzendconcern Manpower zit niet bij de pakken neer en ziet zelfs kansen in de kredietcrisis. Deze week is het uitzendbureau een uitgebreide reclamecampagne gestart met radiospotjes, een actiesite en veel banners op internetsites. Het motto: Get Back in Biz. Optimistische toon Op de actiesite GetBackin.Biz valt de optimistische toon op. Onder het kopje 'Samen staan we sterk' lezen we: "Door samen te werken, komen goede tijden dichterbij... De tijd is gekomen 'to get back in business'. Personeelsoverschot Natuurlijk kunnen bedrijven bij het uitzendbureau nog steeds terecht voor tijdelijk personeel. Wat in de campagne echter het meest opvalt is dat Manpower nadrukkelijk inspeelt op recessievragen van bedrijven. Bijvoorbeeld: "Hoe los ik mijn personeelsoverschot op?", "Laat ik mijn flexibele schil groeien of investeer ik nu juist in mijn vaste personeelsbestand?" en "Hoe kan ik mijn recruitment investeringen van de afgelopen jaren laten renderen in tijden van recessie?" Uiteraard heeft het uitzendbureau daar ook diensten voor. Mood-O-Meter Gericht op werknemers brengt Manpower de Mood-O-Meter onder de aandacht. Hiermee kunnen werknemers aan collega's en vrienden laten weten hoe ze zich in de huidige economische periode voelen. Hoe zullen de concurrenten van Manpower reageren? Apathisch, geïrriteerd of gevaarlijk? Om maar eens een paar stemmingen uit de Mood-O-Meter te noemen.

'Get back in biz' van ManpowerHet gaat slecht met de uitzendbranche. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar steeg in februari het aantal faillissementen onder uitzendbureaus met maar liefst 233 procent.

Het internationaal opererend uitzendconcern Manpower zit niet bij de pakken neer en ziet zelfs kansen in de kredietcrisis.

Deze week is het uitzendbureau een uitgebreide reclamecampagne gestart met radiospotjes, een actiesite en veel banners op internetsites. Het motto: Get Back in Biz.

Optimistische toon
Op de actiesite GetBackin.Biz valt de optimistische toon op. Onder het kopje 'Samen staan we sterk' lezen we: "Door samen te werken, komen goede tijden dichterbij... De tijd is gekomen 'to get back in business'.

Personeelsoverschot
Natuurlijk kunnen bedrijven bij het uitzendbureau nog steeds terecht voor tijdelijk personeel.

Wat in de campagne echter het meest opvalt is dat Manpower nadrukkelijk inspeelt op recessievragen van bedrijven. Bijvoorbeeld: "Hoe los ik mijn personeelsoverschot op?", "Laat ik mijn flexibele schil groeien of investeer ik nu juist in mijn vaste personeelsbestand?" en "Hoe kan ik mijn recruitment investeringen van de afgelopen jaren laten renderen in tijden van recessie?" Uiteraard heeft het uitzendbureau daar ook diensten voor.

Mood-O-Meter
Gericht op werknemers brengt Manpower de Mood-O-Meter onder de aandacht. Hiermee kunnen werknemers aan collega's en vrienden laten weten hoe ze zich in de huidige economische periode voelen.

Hoe zullen de concurrenten van Manpower reageren? Apathisch, geïrriteerd of gevaarlijk? Om maar eens een paar stemmingen uit de Mood-O-Meter te noemen.