Verzamelt Tempo Team meningen en mensen?

Tempo Team is deze week een nieuwe campagne gestart waarmee het uitzendbureau werknemers en werkgevers oproept mee te denken over de veranderende arbeidsmarkt. Maar wie zijn opinie wil geven, moet wel een profiel hebben bij een netwerksite, anders telt zijn mening niet mee. 'Blijf bezig' is het motto van de nieuwe campagne van Tempo Team. Stilstand op de arbeidsmarkt "Vergrijzing, globalisering, individualisering en nieuwe media hebben een enorme impact op de Nederlandse arbeidsmarkt. Maar de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt staan stil. We blijven werken zoals we gewend zijn; tot ons 65e in de file staan en bij voorkeur tussen 9 en 5. Het is tijd om hier anders over na te denken", is de introductie op de campagnesite Blijf bezig. Op de campagnesite verzamelt Tempo Team meningen van werkgevers en werknemers. Via tien vragen wil het uitzendbureau erachter komen wat zij het belangrijkste thema vinden: arbeidsrelaties, vergrijzing, flexibilisering, generatiemanagement of arbeidsintegratie? Vervolgens wil Tempo Team de diepte in door discussies via een LinkedIn-groep. LinkedIn, Facebook of Twitter Ook is Tempo Team met de campagne actief op Facebook en Twitter. Op basis van "alle input uit alle platformen" wil de uitzender in 2011 de "de conversatie starten over het thema dat werkgevend en werknemend Nederland het belangrijkste vindt". Wat de 'Blijf bezig'-discussie moet opleveren, is niet zo duidelijk. De campagnesite spreekt van "samen oplossingen vinden". Daarmee doet de Tempo Team-aanpak me sterk denken aan de 'Waar zijn we mee bezig?'-campagne van verzekeraar Achmea. Privacy Opvallender nog is de Opiniemeter waarin werkgevers en werknemers hun mening kunnen geven over tien stellingen. Pas aan het eind van de vragenlijst krijgt de invuller te horen dat zijn opinie alleen wordt opgeslagen als hij zich identificeert met een LinkedIn-, Facebook- of Twitter-account. Helaas legt Tempo Team niet uit waarom voor deze vorm van identificatie is gekozen. Ook maakt de site niet duidelijk of behalve de opinies ook de netwerk-gegevens van de werknemer en werknemer worden bewaard. Verzamelt Tempo Team méér dan alleen meningen? Ook via Twitter kun je Personeelslog volgen: Twitter.com/Personeelslog.

Blijf bezig: de Opiniemeter van Tempo TeamTempo Team is deze week een nieuwe campagne gestart waarmee het uitzendbureau werknemers en werkgevers oproept mee te denken over de veranderende arbeidsmarkt.

Maar wie zijn opinie wil geven, moet wel een profiel hebben bij een netwerksite, anders telt zijn mening niet mee.

'Blijf bezig' is het motto van de nieuwe campagne van Tempo Team.

Stilstand op de arbeidsmarkt
"Vergrijzing, globalisering, individualisering en nieuwe media hebben een enorme impact op de Nederlandse arbeidsmarkt. Maar de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt staan stil. We blijven werken zoals we gewend zijn; tot ons 65e in de file staan en bij voorkeur tussen 9 en 5. Het is tijd om hier anders over na te denken", is de introductie op de campagnesite Blijf bezig.

Op de campagnesite verzamelt Tempo Team meningen van werkgevers en werknemers. Via tien vragen wil het uitzendbureau erachter komen wat zij het belangrijkste thema vinden: arbeidsrelaties, vergrijzing, flexibilisering, generatiemanagement of arbeidsintegratie?
Vervolgens wil Tempo Team de diepte in door discussies via een LinkedIn-groep.

LinkedIn, Facebook of Twitter
Ook is Tempo Team met de campagne actief op Facebook en Twitter. Op basis van "alle input uit alle platformen" wil de uitzender in 2011 de "de conversatie starten over het thema dat werkgevend en werknemend Nederland het belangrijkste vindt".

Wat de 'Blijf bezig'-discussie moet opleveren, is niet zo duidelijk. De campagnesite spreekt van "samen oplossingen vinden".
Daarmee doet de Tempo Team-aanpak me sterk denken aan de 'Waar zijn we mee bezig?'-campagne van verzekeraar Achmea.

Privacy
Opvallender nog is de Opiniemeter waarin werkgevers en werknemers hun mening kunnen geven over tien stellingen. Pas aan het eind van de vragenlijst krijgt de invuller te horen dat zijn opinie alleen wordt opgeslagen als hij zich identificeert met een LinkedIn-, Facebook- of Twitter-account.

Helaas legt Tempo Team niet uit waarom voor deze vorm van identificatie is gekozen. Ook maakt de site niet duidelijk of behalve de opinies ook de netwerk-gegevens van de werknemer en werknemer worden bewaard.

Verzamelt Tempo Team méér dan alleen meningen?

Ook via Twitter kun je Personeelslog volgen: Twitter.com/Personeelslog.

Doorsturen:

Neem een abonnement en download meer dan 300 actuele HR-instrumenten

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?