Personeelslog

VolkskrantBanen groter dan Intermediair?

"Volkskrant Banen grootste arbeidsmarktplatform voor hoger opgeleiden", meldt Matéo Mol, de uitgever van VolkskrantBanen, trots in een mailtje aan de redactie van Personeelsnet. Krant en weekblad In zijn mail verwijst Matéo Mol eerst naar de NOM Print Monitor 2007 waarin voor het eerst het dagbereik van kranten is meegenomen. "Met de vaste combinatie Volkskrant op zaterdag + het weekblad Volkskrant Banen worden in één keer 750.000 hoger opgeleiden bereikt. Dat is hoogste bereik van alle printmedia", aldus de Volkskrant-uitgever. Onduidelijk is of op dit cijfer de overlap in mindering is gebracht die bestaat tussen de lezers van de zaterdagkrant en het weekblad. Over zijn concurrenten meldt de Volkskrant: "De combinatie wordt gevolgd door de Telegraaf op zaterdag (599.000), Metro (566.000) Spits (527.000), NRC Handelsblad en Intermediair (beide 495.000)". Site Maar daarmee is het goede nieuws nog niet op. Als we de uitgever mogen geloven, is de VolkskrantBanen-site inmiddels die van Intermediair voorbijgestreefd. "De officiële cijfers van STIR geven aan dat het aantal bezoeken van www.volkskrantbanen.nl in oktober is gestegen naar 462.000 (286.000 unieke bezoekers). Intermediair.nl volgt als tweede vacaturesite voor hoger opgeleiden met een bereik van 291.000 bezoeken en 217.000 unieke bezoekers." Vacaturecijfers Afgaand op de vacaturecijfers die de sites zelf vermelden, geven adverteerders overigens nog steeds de voorkeur aan Intermediair. Want gisteren had Intermediair naar eigen zeggen 5.435 vacatures te presenteren, terwijl VolkskrantBanen niet verder komt dan slechts 1.403 vacatures. Ben benieuwd welke cijfers de uitgever van Intermediair heeft over zijn bereik en dat van de concurrenten.

VolkskrantBanen de grootste vacaturesite voor hoger opgeleiden?"Volkskrant Banen grootste arbeidsmarktplatform voor hoger opgeleiden", meldt Matéo Mol, de uitgever van VolkskrantBanen, trots in een mailtje aan de redactie van Personeelsnet.

Krant en weekblad
In zijn mail verwijst Matéo Mol eerst naar de NOM Print Monitor 2007 waarin voor het eerst het dagbereik van kranten is meegenomen. "Met de vaste combinatie Volkskrant op zaterdag + het weekblad Volkskrant Banen worden in één keer 750.000 hoger opgeleiden bereikt. Dat is hoogste bereik van alle printmedia", aldus de Volkskrant-uitgever. Onduidelijk is of op dit cijfer de overlap in mindering is gebracht die bestaat tussen de lezers van de zaterdagkrant en het weekblad.
Over zijn concurrenten meldt de Volkskrant: "De combinatie wordt gevolgd door de Telegraaf op zaterdag (599.000), Metro (566.000) Spits (527.000), NRC Handelsblad en Intermediair (beide 495.000)".

Site
Maar daarmee is het goede nieuws nog niet op. Als we de uitgever mogen geloven, is de VolkskrantBanen-site inmiddels die van Intermediair voorbijgestreefd. "De officiële cijfers van STIR geven aan dat het aantal bezoeken van www.volkskrantbanen.nl in oktober is gestegen naar 462.000 (286.000 unieke bezoekers). Intermediair.nl volgt als tweede vacaturesite voor hoger opgeleiden met een bereik van 291.000 bezoeken en 217.000 unieke bezoekers."

Vacaturecijfers
Afgaand op de vacaturecijfers die de sites zelf vermelden, geven adverteerders overigens nog steeds de voorkeur aan Intermediair. Want gisteren had Intermediair naar eigen zeggen 5.435 vacatures te presenteren, terwijl VolkskrantBanen niet verder komt dan slechts 1.403 vacatures.

Ben benieuwd welke cijfers de uitgever van Intermediair heeft over zijn bereik en dat van de concurrenten.