Voor wie zijn recruiter niet begrijpt: het wervingswoordenboek

Arbeidsmarktcommunicatie en recruitment kennen veel jargon. Op de nieuwe site wervingswoorden.nl zijn inmiddels al 550 vaktermen verzameld en van uitleg voorzien. Van Aanbesteding tot ZZP-er. Het wervingswoordenboek en de bijbehorende site wervingswoorden.nl is een initiatief van het vakblad Werf&. Over de bedoeling van de site schrijft de initiatiefnemer in houterig Nederlands dat hij en zijn sponsors "het vakgebied weer een stap verder willen helpen door alle jargon te verzamelen en daarmee nieuwe helderheid te creëren in de versnippering en in transparantie binnen het vakgebied". Engelse woorden Gelukkig is de uitleg van de meeste begrippen wel helder. Wie door de site klikt, ziet de voorliefde van recruiters voor Engelse woorden ('discouraged worker-effect', 'employer value proposition'). Ook de laatste hype-termen zijn opgenomen: zoals 'augmented reality', 'avatar' en 'defrienden'. Opdrachtgevers die hun recruiters niet begrijpen (en daarvoor moeite willen doen), kunnen veel leren op de site. Ook kunnen zij met het wervingswoordenboek checken of hun wervingsprofessional de allerlaatste mode-termen kent. Ook via Twitter kun je Personeelslog volgen: Twitter.com/Personeelslog.

Arbeidsmarktcommunicatie en recruitment kennen veel jargon. Op de nieuwe site wervingswoorden.nl zijn inmiddels al 550 vaktermen verzameld en van uitleg voorzien. Van Aanbesteding tot ZZP-er.

Het wervingswoordenboek en de bijbehorende site wervingswoorden.nl is een initiatief van het vakblad Werf&.
Over de bedoeling van de site schrijft de initiatiefnemer in houterig Nederlands dat hij en zijn sponsors "het vakgebied weer een stap verder willen helpen door alle jargon te verzamelen en daarmee nieuwe helderheid te creëren in de versnippering en in transparantie binnen het vakgebied".

Engelse woorden
Gelukkig is de uitleg van de meeste begrippen wel helder.

Wie door de site klikt, ziet de voorliefde van recruiters voor Engelse woorden ('discouraged worker-effect', 'employer value proposition'). Ook de laatste hype-termen zijn opgenomen: zoals 'augmented reality', 'avatar' en 'defrienden'.

Opdrachtgevers die hun recruiters niet begrijpen (en daarvoor moeite willen doen), kunnen veel leren op de site. Ook kunnen zij met het wervingswoordenboek checken of hun wervingsprofessional de allerlaatste mode-termen kent.

Ook via Twitter kun je Personeelslog volgen: Twitter.com/Personeelslog.

Doorsturen:

Neem een abonnement en download meer dan 300 actuele HR-instrumenten

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?