Volgens 52% van de werknemers wordt mobiliteit niet gestimuleerd bij de organisatie waar ze werken. Dat is opmerkelijk omdat regelmatig van baan veranderen juist als een belangrijk middel wordt gezien om medewerkers duurzaam inzetbaar te houden.
Om de Nederlandse arbeidsmarkt vlot te trekken, moet het onderscheid tussen vaste banen en flexwerk verdwijnen. Als het aan Aukje Nauta, bijzonder hoogleraar 'Employability in werkrelaties' ligt, gaat iedereen straks gedeeltelijk flexwerken.
In de Limburgse Week van de mobiliteit blijven grote werkgevers als Shell en de rijksoverheid niet achter. Deze week hebben zij afgesproken om onderling managers uit te wisselen. Deze week hebben minister Guusje Ter Horst van Binnenlandse Zaken...
Deze week ruilen minstens 500 Limburgers een dag van baan. Met deze eerste Week van de Mobiliteit besteden 75 Limburgse werkgevers aandacht aan arbeidsmobiliteit. "Het doel van de Week van de Mobiliteit is om werkgevers en werknemers te laten...
De lange reistijd en een salaris dat niet marktconform is, zijn de belangrijkste redenen om niet bij een werkgever te willen werken. Dat blijkt uit het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) van Intelligence Group. De 10 belangrijkste redenen waarom...
Op 25 maart introduceren uitzendbureau Randstad en RTL 4 de Nationale Carrière Check. Naast een TV-programma met Robert ten Brink, Renate Verbaan en Dennis van der Geest is er een "wetenschappelijke test" met 35 vragen ontwikkeld door Blauw...
De mobiliteit van werknemers neemt af. In 2005 was 17% van de werknemers van grote organisaties actief op zoek naar een andere baan. Dit jaar is dit percentage gedaald naar 12%. Dit blijkt uit een onderzoek van Blauw Research onder 6.248...
Eerder schreven we over de burgerpanels van minister De Geus. Onlangs heeft de minister de resultaten van deze panels naar de Tweede Kamer gestuurd. De verleiding is groot om hier cynisch over te doen. Bijvoorbeeld dat werklozen en werkgevers...
De grootste fast food-keten ter wereld was de afgelopen weken positief in het nieuws. McDonald's lijkt een charme-offensief te hebben gestart om het imago te verbeteren. Het bedrijf heeft de naam laag opgeleide jongere werknemers uit te buiten,...
Uitzendbureau Randstad heeft de nodige publiciteit gehad met zijn tweemaandelijkse Mobiliteitsindex. Over de werkstress die de eerste vakantiedagen doorwerkt, hoe we terug komen van vakantie, hoe we aan het strand hebben gedroomd van een nieuw...