Thuiswerken: tips om medewerkers te ondersteunen

Sinds de coronacrisis zijn meer werknemers thuis gaan werken. De ervaringen van werkgevers en werknemers zijn bestudeerd. Hoofdconclusie is dat werkgevers veel aandacht geven aan de weerbaarheid en het welzijn van hun personeel. Hier een overzicht met thuiswerkervaringen, probleempunten, leerpunten en praktische tips.

Ondanks de problemen die werknemers hebben ervaren met thuiswerken, was de betrokkenheid bij het werk niet veranderd. Maar veelvuldig thuiswerken dreigt onderliggende pijnpunten wel uit te vergroten, blijkt uit de Global Workplace Study van het ADP Research Institute. De verzamelde inzichten geven een beeld van de huidige situatie en bieden een doorkijkje naar de toekomst van werk en arbeidsrelaties.

Geef werknemers echte aandacht
Nederlandse werknemers waren voor de coronacrisis al niet erg betrokken bij hun werk. Slechts 12% van de Nederlandse werknemers voelt zich volledig betrokken bij de werkgever, tegenover 14% wereldwijd. Met de weerbaarheid, is het nog slechter gesteld. Waar wereldwijd 17% van de werknemers weerbaar is, is dit in ons land bijna de helft lager: 9%. Werkgevers moeten daarom de betrokkenheid en weerbaarheid van hun medewerkers goed in de gaten houden.

Verder lezen?

Word abonnee en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen

Dit artikel is afkomstig uit HR Tools & Extra’s van Personeelsnet.nl. Auteursrecht berust bij Personeelsnet Media BV, Rotterdam.